Van Oord z powodzeniem zakończył montaż wszystkich 50 fundamentów oraz instalację kabli inter-array dla morskiej farmy wiatrowej Baltic Eagle, rozwijanej przez Iberdrolę.
Szwedzki koncern otrzymał kontrakt od Marynarki Wojennej USA na półautonomiczny zdalnie sterowany pojazd Double Eagle (SAROV), które zostaną przekazane Siłom Morskim Kuwejtu. Podobne wyposażenie znajduje się na polskich niszczycielach min typu Kormoran II.
Zbudowany w latach 2011-2015 okręty USS Milwaukee (LCS-5) kończy służbę pod gwiaździstą banderą po rekordowo krótkim czasie. To trzeci okręt typu Freedom, określanego jako niezbyt udany.Jest też kolejnym z tej serii, który służbę zakończył po wyjątkowo krótkim jak na współczesne okręty czasie, włączając się do grona niechlubnych rekordzistów (choć nie będąc największym). Cofnięcie okrętu do rezerwy z dniem 8 września br. wpisuje się to w liczne problemy okrętów klasy Litoral Combat Ship (LCS).
Trzy niszczyciele min typu Kormoran II, przyszłe ORP Jaskółka, ORP Rybitwa i ORP Czajka, które Ministerstwo Obrony Narodowej zamówiło w czerwcu 2022 roku, będą wyposażone w opracowany na Politechnice Gdańskiej system obrony przeciwminowej o kryptonimie Głuptak. Kolejny raz wyposażenie okrętowe powstałe z udziałem uczelni pojawi się i będzie używane na okrętach polskiej Marynarki Wojennej.
Kanadyjskie media oraz amerykańskie służby morskie poinformowały, że pozostałości po łodzi podwodnej Titan, która zaginęła w ubiegłym tygodniu, trafiły w końcu na ląd. Stan pozostałości jednostki wskazuje, jak destrukcyjna okazała się siła głębin w momencie katastrofalnego wypadku, w którym śmierć poniosło kilka osób, które chciały zobaczyć słynny wrak transatlantyku Titanic.
Zdalnie sterowany pojazd podwodny (ROV) odnalazł szczątki blisko wraku Titanica - poinformowała w czwartek amerykańska Straż Wybrzeża (USCG). Telewizja CNN podała, że jak dotąd nie ma pewności, czy znalezione szczątki to elementy poszukiwanej łodzi podwodnej Titan.
Akcja poszukiwawczo-ratunkowa załogi łodzi podwodnej Titan będzie kontynuowana przez cały czwartek mimo obaw o skończenie się zapasów tlenu dla załogi - powiedział telewizji NBC dowódca 1. dystryktu amerykańskiej Straży Wybrzeża, kontradmirał John Mauger. Dodał, że ważnym czynnikiem jest wola życia załogi.
Wystawa polskich pojazdów podwodnych, prezentowana w głównej siedzibie Narodowego Muzeum Morskiego w Gdańsku, stanowi jedyny w swoim rodzaju zbiór unikatowych maszyn i narzędzi do badań głębin, skonstruowanych przez Polaków w okresie PRL i w pierwszych latach po jego końcu. Fascynujący świat pod powierzchnią mórz i oceanów polscy nurkowie poznawali dzięki pojazdom o malowniczych nazwach: „Delfin I”, „Delfin II”, „Grześ”, „Manta” czy „Koral”.
Wejście do służby nowych niszczycieli min proj. 258, ORP Albatros i ORP Kormoran wzmacnia możliwości operacyjne sił przeciwminowych polskiej Marynarki Wojennej. Obecnie okręty przechodzą badania eksploatacyjno-wojskowe, w ramach których załogi przygotowują się do zadania programowego O2, po których zostaną dopuszczone do udziału w operacjach morskich i patrolach w ramach regularnej służby. W ostatnim czasie marynarze doskonalili obsługę systemów Ukwiał oraz Głuptak.
Wchodzące do służby w polskiej Marynarce Wojennej okręty przeciwminowe typu Kormoran II są wyposażone w nowoczesny sprzęt umożliwiający im realizację zadań na światowym poziomie. Wiele elementów wyposażenia i uzbrojenia zostało stworzonych rękoma polskich twórców i projektantów. Wśród nich jest system obrony przeciwminowej Głuptak, który powstał na Politechnice Gdańskiej.
Finowie wytyczają nowy kurs statkiem Electramar. Stocznie z UE i Dalekiego Wschodu za burtą
Dwie osoby zginęły w wyniku zderzenia motorówki ze statkiem wycieczkowym
Dostawy cementu i betonu do budowy elektrowni jądrowej będą dużym wyzwaniem
Ukraińcy informują o zatopieniu rosyjskiego trałowca
Prezydent Chile: sprzeciwimy się wszelkim próbom wydobycia surowców na Antarktydzie
Puchar PZŻ w Krynicy Morskiej otwiera sezon regatowy